Primăria Comunei Padina, Județul Buzău, organizează licitație publică cu plic închis pentru închirierea terenului islaz, categoria de folosință păşune, aflat în proprietatea privată a localității.
Licitația va fi organizată în comformitate cu caietul de sarcini şi regulamentul procedurii, pe data de 22.05.2025 de la ora10, la sediul Primăriei Padina, sat Padina, comuna Padina, Judeţul Buzău.
Prețul de pornire este de 60 lei/ha/an, prețul caietului de sarcini şi al regulamentului fiind de 10 lei iar taxa de participare de 50 lei.
Garanția de participare a fost stabilotă la 10% din valoarea chiriei aferente unui an, calculată la prețul de pornire pentru suprafața solicitată, conform HCL Padina nr. 41/2025.
Caietul de sarcini şi regulamentul pot fi achiziționate de la sediul Primăriei Comunei Padina Comp. Registratură, Secretariat, Monitorul Oficial Local, Arhivă.
Calendarul procedurii:
Data şi locul primirii ofertelor:
Data limită de depunere a dosarelor de participare și a ofertelor în plic închis la registratura Primăriei Padina.- 21.05.2025, ora 10:00;
21.05.2025 orele 14:00 -afişarea proceselor verbale de constatare a îndeplinirii calității de participant la licitația publică cu plic închis.
În data de 22.05.2025, ora 10:00, comisia de evaluare şi licitație va deschide ofertele, va analiza documentația depusă de participanţi şi va întocmi procesul-verbal de adjudecare;
La data şi ora stabilită pentru licitație, vor fi prezenți membrii comisiei de evaluare şi licitaţie;
.
22.05.2025 orele 15:00 se vor afişa procesele verbale de adjudecare
22.05.2025, până la orele 16:30 se vor depune eventualele contestații formulate cu privire la modul de desfăşurare a licitației cu plic la Registratura Primăriei Padina.
În ternen de 24 ore de la depunerea acestora vor fi soluționate de către comisia de evaluare.
Soluționarea eventualelor litigii intră în competenţa secției de contencios administrativ şi fiscal a Tribunalului Buzău.
3.Informații privind documentația de închiriere.
Documente ce însoțesc cererea:
A). Persoane fizice
În plicul deschis
– act de identitate (în copie certificată pentru conformitate);
– document eliberat /vizat de DSVSA Buzău (adeverința) din care reiese că animalele din speciile
bovine, ovine, caprine şi ecvidee pentru care solicită pajişti (păşune), le are înscrise în RNE eliberată cu cel mult 30 zile înaintea depunerii cererii de atribuire.
– adeverința eliberată de Primăria Comunei Padina din care să rezulte că animalele sunt înscrise
la Registrul agricol al Comunei Padina, la zi.
– certificat fiscal din care să rezulte că ofertantul nu are datorii la bugetul local
– declaratie notarială de respectare a condițiilor stabilite de regulament
– achitarea integrală a prejudiciilor cauzate în cazul ofertanților care au avut încheiate contracte
de închiriere şi au denunțat unilateral în ultimii 3 ani.
Dovadă achitare taxă de participare.
În plicul închis – oferta de pret
Se instituie interdicţia de a participa la licitație a persoanelor care au reziliat unilateral un contract de inchiriere al islazului în ultimii 3 ani, cu excepția cazului în care au achitat prejudiciul stabilit prin decizie de impunere
Plan de întreținere și gospodărire a islazului. (cosirea,/îngrijirea/evitarea păşunatului
în afara perioadei de păşunat.
B) Persoane juridice
In plicul deschis
– Certificat de înregistrare (CUI-ORC), în copie certificată pentru conformitate;
– Certificat de înregistrare fiscală (ANAF) în copie certificată pentru conformitate;
– Certificat constatator emis de ORC Buzău, valabil la data depunerii ofertei, în copie certificată
pentru conformitate;
– Certificat de atestare fiscală privind plata la zi a taxelor si impozitelor faţă de bugetul local,
valabil la data depunerii cererii-original;
– Document eliberat/vizat de DSVA Buzău (adeverința) din care reiese că animalele din speciile
bovine, ovine, caprine şi ecvine pentru care solicită pajişti (păşune), le are înscrise în RNE;
– Adeverința eliberată de Primăria Com. Padina din care să rezulte că animalele sunt înscrise la
Registrul agricol al comunei Padina, la zi;
-Se instituie interdicţia de a participa la licitație a persoanelor juridice care au reziliat unilateral un contract de inchiriere al islazului în ultimii 3 ani, cu excepția cazului în care au achitat prejudicial stabilit prin decizie de impunere
Plan de întreținere și gospodărire a islazului.(cosirea,/îngrijirea/evitarea păşunatului în afara perioadei de păşunat.
C) Asociatii înfiintate conform O.G. nr.26/2000
În plicul deschis
– certificat de înregistrare fiscală (ANAF)în copie certificată pentru conformitate;
– Statutul şi Actul constitutiv-copie certificată pentru conformitate;
– certificat de grefà de la Judecătoria Buzău privind înregistrarea asociației copie certificată pentru conformitate;
– certificat de atestare fiscală privind plata la zi a taxelor şi impozitelor faţă de bugetul local,
valabil la data depunerii cererii original;
– tabel cu membrii asociației, crescătorii locali de animale având un număr de animale înscrise în
RNE, care asigură încărcătura minimă de 0,3 UVM / ha;
– document eliberat /vizat de DSVA Buzău (adeverința) din care reiese că proprietarul de
animale din speciile bovine, ovine, caprine şi ecvidee pentru care solicită pajişti (păşune), le are
înscrise în RNE;
– adeverința eliberată de Primăria Comunei Padina din care să rezulte că animalele sunt înscrise
la Registrul agricol al Comunei Padina, la zi.
– declarație în forma autentică dată pe propria raspundere din care să reiasă că efectivul de animale declarat şi înscris în documentele depuse, nu fac obiectul unor contracte în derulare şi nu vor face obiectul altor contracte pe perioada anilor 2025 – 2035.
-Se instituie interdicţia de a participa la licitație a asociatiilor care au reziliat unilateral un contract de inchiriere al islazului în ultimii 3 ani, cu excepția cazului în care au achitat prejudicial stabilit prin decizie de impunere
Plan de întreținere și gospodărire a islazului.(cosirea,/îngrijirea/evitarea păşunatului în afara perioadei de păşunat.
Durata închirierii este de 7 ani, începând cu data semnării contractului, cu posibilitatea
prelungirii prin act adițional pentru încă 3 ani, o singură dată, conform prevederilor HCL Padina
nr. 41/2025.
Primar,
Prof. dr. Gheorghe Miu