Autostrada Moldovei (A7) ar putea fi dată în folosință fără un segment de 14 km, în apropiere de municipiul Buzău

Autostrada Moldovei (A7) ar putea fi dată în folosință, între Ploiești și Bacău, peste circa doi ani, însă fără un segment de 14 kilometri, în apropiere de municipiul Buzău. De doi ani, acest tronson este blocat de contestații.

Ritmul în care se derulează lucrările la Autostrada Moldovei (A7), pe segmentele de la nord de municipiul Buzău, până la Bacău, face ca termenul de finalizare a lucrării, anul 2025, să pară unul tangibil. Zeci de utilaje ale constructorului au împânzit zona de lângă Buzău, spre DN2 E85.

Toate tronsoanele dintre Ploiești și Bacău ar trebui date în folosință până în 2025, iar promisiunea constructorilor pare credibilă. Semnele sunt bune mai ales în ceea ce privește segmentul dinspre Buzău către Bacău, atribuit firmei Spedition UMB.

Din păcate, se prefigurează o situație ieșită din comun: din 2025 șoferii care vor alege deplasarea pe noua autostradă vor fie nevoiți să ocolească, probabil pe șoseaua de centură a Buzăului, un segment neterminat la acea dată, lung de 13,9 kilometri kilometri, între Spătaru și estul municipiului Buzău. Acest tronson este blocat de contestații.

Se împlinesc în iunie doi ani de când CNAIR a lansat licitația pe segmentul dintre Spătaru și nodul cu DN2B spre Brăila, însă firmele de construcții doar s-au contestat reciproc.

Mai întâi, firma Trameco a fost contestată de trei competitori, doi dintre ei având câștig de cauză. După reevaluare, câștigător a ieșit constructorul turc Nurol. Și acesta a fost contestat, de firmele Danlin și Tefken, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis acțiunea celor de la Danlin. S-a ajuns la Curtea de Apel București, unde s-a dat decizia definitivă ca CNAIR să reevalueze ofertele Danlin și Nurol.

„Între altele, există două variante probabile: ori vedem al treilea câștigător, Danlin, și apoi contestația Nurol, ori se anulează licitația dacă CNAIR descalifică ambele oferte rămase în cursă. Clar este un lucru: deznodământul se amână cu luni bune, indiferent de scenariu!”, scrie Asociația Pro Infrastructura pe pagina sa de Facebook.

Autostrada Moldovei (A7) are aproape 450 de kilometri de la Ploiești și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani, circa 335 de kilometri, a fost prinsă pe finanțare prin PNRR, iar asta înseamnă că, pentru a nu pierde finanțarea, toate tronsoanele trebuie finalizate până în 2026.