Întârzie refacerea structurii din beton a Viaductului Giurca, de pe Drumul Național 10, deși, potrivit reprezentanților Prefecturii, până la 1 august ar fi trebuit să fie desemnată o firmă care să înceapă lucrările la suprastructură.
Viaductul Giurca, situat pe Drumul Național 10, în zona Siriu, a început să se deterioreze vizibil, în structura situată la zeci de metri deasupra solului apărând o gaură prin care se vede prăpastia.
Autoritățile au instituit restricție de viteză și de tonaj, însă șoferii camioanelor au circulat nederanjați luni de zile.
În timp, groapa care a apărut acum un an la ultimul viaduct din zona barajului Siriu, pe sensul de mers dinspre Covasna spre Buzău, s-a mărit încât în ea încăpea o roată de camion.
Pentru siguranța viaductului și a participanților la trafic a fost impusă restricția de 3,5 tone, iar circulația rutieră se desfășoară alternativ, pe o singură bandă de mers, redusă la doi metri.
După sesizările făcute de Prefectura Buzău, obiectivul a intrat în atenția Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care, anul acesta, a scos la licitație lucrarea de consolidare.
După ce prima licitație a eșuat, s-a așteptat desemnarea unui constructor pentru ca intervenția să fie realizată în regim de urgență.
Viaductul Giurca, situat pe DN 10, este lung de aproximativ 280 metri și are o înălțime a pilonilor de 46 de metri.
Lucrările de reparație la viaduct se anunță un proces de durată, timp în care este esențial ca șoferii să circule cu mare atenție mai ales la intrarea/ ieșirea de pe viaduct dinspre și spre Siriu.