Cele Mai Importante Beneficii ale Optimizării SEO

Website-ul reprezintă cartea de vizită a unei afaceri, iar cele mai importante caracteristici ale acestuia trebuie să fie funcționalitatea și interfața prietenoasă. Aceste lucruri presupun faptul că, atunci când un utilizator intră pentru prima oară pe site, el va beneficia de o navigare cât mai simplă și rapidă, fără timpi lungi de încărcare și fără trimiteri complicate de la o categorie la alta. 

După ce website-ul arată exact așa cum îți dorești și funcționează foarte bine, următorul pas este să gândești strategii eficiente pentru ca acesta să fie vizibil, iar utilizatorul să ajungă cu ușurință la el de pe motoarele de căutare. Promovarea website-ului și optimizarea SEO reprezintă instrumentele cu ajutorul cărora, dacă le folosești corect, vei reuși să duci brandul la un alt nivel, iar utilizatorii vor deveni tot mai familiarizați cu produsele sau serviciile pe care le oferi. 

Ce înseamnă optimizarea SEO?

SEO este acronimul de la sintagma în limba engleză Search Engine Optimization, adică optimizare pentru motoarele de căutare. Prin optimizare SEO se înțelege un proces menit să îmbunătățească site-ul, cu scopul de a devini mult mai vizibil atunci când utilizatorul caută produse sau servicii pe care le oferi, căutarea fiind făcută pe Google sau pe alte motoare de căutare. Dacă paginile site-ului pe care îl deții sunt vizibile, potențialii clienți vor ajunge mai repede la website-ul tău, ceea ce îți dă șansa de a crește numărul de cumpărători. 

Cum funcționează optimizarea SEO?

Optimizarea SEO este un proces complex care se bazează pe o serie de algoritmi. În primul rând, trebuie lămurit faptul că motoarele de căutare utilizează roboți pentru a accesa paginile de internet, roboți care colectează informații despre toate paginile vizitate, urmând ca apoi să le poziționeze într-o anumită ordine într-un index. 

Acest index va dezvălui utilizatorului cel mai potrivit rezultat, în funcție de căutarea sa. Selectarea unei anumite pagini web atunci când utilizatorul caută după unul sau mai multe cuvinte cheie se face în funcție de foarte multe criterii, în așa fel încât userul să beneficieze de o listă de pagini relevante, în ordinea importanței lor. 

În funcție de modul în care a fost făcută optimizarea SEO pe website-ul tău, poți să apari în primele căutări, iar șansele de a atrage clienți noi cresc automat. Spre deosebire de reclamele plătite, motoarele de căutare nu pot să livreze un clasament mai ridicat pentru un anumit brand, în schimbul unei sume de bani, ci căutarea este una complet organică, iar aici intervin specialiștii SEO.

De ce ai nevoie de specialiști SEO?

Optimizarea SEO presupune o serie de abilități tehnice și de cunoștințe în domeniu, astfel că ea nu poate să fie făcută de o persoană care nu are legătură cu acest domeniu. Optimizarea SEO înglobează mai multe etape, precum căutarea și identificarea cuvintelor cheie, optimizarea inițială a website-ului, trimiterea website-ului către motoarele de căutare, îmbunătățirea experienței utilizatorului, crearea de link-uri calitative, crearea de conținut relevant, dar și actualizarea site-ului ori de câte ori este nevoie. 

Toți acești pași care duc către o optimizare SEO eficientă trebuie făcuți de către specialiști în domeniu, în așa fel încât investiția să fie utilă și, de asemenea, ca site-ul tău să ajungă în topul căutărilor într-un timp cât mai scurt, cu rezultate garantate. 

Beneficiile optimizării SEO

Odată ce ai înțeles ce este și cum funcționează optimizarea SEO, următorul pas este să descoperi avantajele acesteia pentru afacerea ta, în așa fel încât să îți calculezi un buget de promovare în care să incluzi și colaborarea cu o agenție de marketing ce oferă astfel de servicii. Așadar, iată avantajele optimizării SEO:

  • SEO contribuie la vizibilitate crescută, dar și la creșterea traficului pe site. Acest lucru se 

întâmplă în mod organic, un avantaj major fiind acela că site-ul este trimis direct la utilizatorul interesat printr-o targetare eficientă, datorită identificării cuvintelor cheie. Astfel, utilizatorii care ajung pe site-ul tău prezintă un interes ridicat pentru produsele sau serviciile oferite, ceea ce poate genera conversii sub formă de vânzări. 

  • SEO reprezintă o investiție rentabilă datorită faptului că, deși e nevoie de timp pentru a 

avea rezultate, cu o strategie bine gândită acestea vor veni fără îndoială. Conform statisticilor, SEO asigură un ROI cu 12% mai mare în comparație cu marketingul tradițional. De asemenea, dacă ajungi pe primul loc în topul căutărilor pe Google, circa 33% din trafic va fi direcționat către site-ul tău, în timp ce dacă nu te afli nici măcar pe prima pagină a motoarelor de căutare, șansele ca site-ul să fie vizitat de către utilizator sunt infime.

  • Utilizatorii vor avea încredere în brandul tău dacă acesta este în topul căutărilor, deoarece 

vor înțelege, chiar și inconștient, că pe acele site-uri de pe primele poziții vor găsi conținut de calitate, viteză de navigare, dar și interfață prietenoasă și ușor de folosit.

  • SEO ajută inclusiv la campaniile plătite PPC, aceste două elemente funcționând foarte 

bine împreună, deoarece reprezintă o combinație între rezultate organice și rezultate plătite, ceea ce aduce utilizatorii aproape de website-ul tău. 

  • Optimizarea SEO este o strategie de marketing pe termen lung, iar cu cât trece mai mult 

timp, cu atât rezultatele vor fi și mai bune datorită roboților ce colectează informații utile și relevante. 

Optimizarea SEO reprezintă o parte dintr-o strategie de marketing, una extrem de importantă deoarece acționează și are efecte pe mai multe canale de comunicare cu utilizatorul. Pentru a te bucura de creșterea vizibilității site-ului și, astfel, de conversii, este necesar să apelezi la sprijinul unor specialiști în domeniu care să ofere servicii de calitate superioară. Investițiile în promovare nu reprezintă cheltuieli inutile, ci sunt bani care îți vor aduce rezultate pe termen lung, clienți noi și popularitate. 

Atunci când dorești să ajungi în topul clasamentului pe motoarele de căutare, optimizarea SEO nu este opțională, deoarece este unul dintre acele instrumente esențiale pentru a-ți îndeplini obiectivele. Contactează o agenție de marketing care nu îți promite rezultate imediate, ci care se poate angaja în construirea unei strategii pe termen lung, cu pași concreți și importanți pentru afacerea ta.