Așteptarea a luat sfârșit! Miercuri, a fost semnat contractul pentru ultimul lot din A7, Pietroasele – Buzău. Evenimentul a avut loc la Buzău, în prezența premierului Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Asocierea de constructori turci Nurol – Makyol are ca sarcină finalizarea acestui lot de autostradă, lung de aproape 14 kilometri, în vara anului 2025.
Eveniment important, astăzi, la sediul Consiliului Județean Buzău! A fost semnat contractul de execuție pentru ultimul lot al A7, cel de la Pietroasele la Buzău. Documentul a fost semnat de către directorul general al C.N.A.I.R., Cristian Pistol, și de reprezentanții celor două firme din Turcia, desemante să construiască autostrada între localitatea Pietroasele și municipiul Buzău.
Asocierea firmelor turcești va avea la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei, fără TVA, pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și orașul Buzău, ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani. Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezenți la eveniment, speră ca lucrările să fie încheiate ai devreme decât termenul stabilit prin contract.
În cadrul contractului finanțat prin P.N.R.R., asocierea turcă va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 de metri.
Sorin Grindeanu și-a exprimat regretul că, deși licitația pentru acest lot al A7 a fost lansată în septembrie 2021, rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. De vină, spune Sorin Grindeanu, sunt câțiva funcționari de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor, pe care ministrul îi vrea trași la răspundere!
Lotul 3, Pietroasele – Buzău, rămăsese singurul dintre cele 13 loturi ale A7 care nu avea contract. Pe toate celelalte tronsoane se lucrează intens, fiind zone unde s-a turnat inclusiv primul strat de asfalt.
Lucrările pe A7, între Ploiești și Pașcani, trebuie finalizate până în luna noiembrie 2025.
A7 reprezintă practic coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din zona Moldovei și este o alternativă modernă la DN2 E85, unul dintre cele mai periculoase drumuri din Europa. După ce va fi construită în totalitate, A7 va asigura conectarea regiunii Moldova, pe o rută de mare viteză, cu Capitala, dar și cu Portul Constanța.