(P) VLAD PUFU, candidat PNL Buzău pentru Senatul României: Drumul Expres Ploiești-Buzău a devenit Autostrada Muntenia Expres

34

Am susținut întotdeauna, în textele jurnalistice pe care le-am scris și în discuțiile pe care le-am avut cu politicieni și alți decidenți, că dezvoltarea unui județ cum este Buzăul depinde, în bună măsură, de infrastructura rutieră.

E adevărat că ne aflam la mică distanță de capitala țării, dar la fel de adevărat este că legăturile rutiere actuale – DN2 – E85 și DN2B prin Ploiești – sunt subdimensionate pentru valorile de trafic de astăzi.

Despre proiectul autostrăzii Ploiești – Buzău (transformată, la un moment dat, în drum expres) s-a scris și s-a vorbit mult. Nu l-aș mai fi adus în discuție dacă nu ar fi fost vorba despre două vești foarte bune. În cadrul studiului de fezabilitate, ajuns la final, s-a stabilit varianta de traseu și faptul că va fi construită o autostradă, nu un drum expres. În această ultimă privință, a cântărit greu viziunea de dezvoltare pe care Guvernul condus de Ludovic Orban o are pentru zona Moldovei. Chiar de anul viitor vor începe acolo investițiile. În acest plan de dezvoltare, autostrada care va continua până la Pașcani, așa cum este cuprinsă în Masterplanul General de Transport al României, are un rol esențial.
Muntenia Expres va avea 63 de kilometri de la Ploiești la Buzău, se va construi în 24 de luni și va costa 12,27 milioane de lei, din care 85 % vor fi fonduri externe nerambursabile.
Pe un traseu paralel cu actualul DN2B, autostrada va porni din A3 București – Ploiești. Se vor construi 6 noduri rutiere conectate la infrastructura deja existentă, 40 de pasaje/poduri, perdele forestiere și parcări.
Mă bucură faptul că vom fi martorii construirii celei mai importante legături rutiere pentru Buzău. Ca viitor senator PNL de Buzău, îmi fac o prioritate din a urmări, pas cu pas, realizarea acestui proiect, așa cum el se conturează astăzi.