Stimați contribuabili,
Va informăm că prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2024 (OUG nr. 132/2024) au fost aduse modificări şi completări Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creanțelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024 (amnistia fiscală), Codului fiscal, Codului de procedură fiscală şi a altor acte normative.
Astfel, se prelungeşte până pe data de 19 decembrie 2024 termenul de acordare a facilităților fiscale constând în anularea unui procentaj de 50% sau 25% din obligatiile bugetare principale sia obligatiilor accesorii aferente obligațiilor fiscale principale restante la data de 31 august 2024 pentru debitorii persoane fizice, respectiv anularea dobânzilor, penalităților și tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 in conditiile stabilite prin OUG nr. 107/2024.
Debitorii persoane fizice, persoane fizice autorizate si persoane juridice, indiferent de forma de organizare, care la data de 31 august 2024 inclusiv au obligații bugetare principale restante
administrate de organul fiscal local și obligații principale accesoni, pot beneficia de anularea dobânzilor, penalităților si accesoriilor aferente, în condițiile prevăzute de hotărârea mai sus menționată.
Dobânzile, penalităţile şi toate accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale, restante la data
de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) se sting prin plată toate obligațiile de plată principale restante la data de 31 august 2024 înregistrate în evidențele fiscale;
b) debitorul depune cererea de anulare a creanțelor accesorii şi efectuează plata obligațiilor de plată principale restante la data de 31.08.2024, până la data de 19.12.2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii;
c) se sting prin plată şi diferențele de obligații bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declarație rectificativă, prin care se corectează obligațiile bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, dacă declarația rectificativă este depusă până la data de 19.12.2024 inclusiv;
d) după îndeplinirea condițiilor, se scad din evidențele fiscale toate obligațiile accesorii, calculate până la data plății efective a tuturor obligațiilor fiscale principale aşa cum sunt ele definite la art. 1.2, prin inregistarea în evidențele fiscal a unui borderou de scădere şi emiterea Deciziei de anulare a creanțelor accesorii aşa cum este formulat în anexa 3 la proiectul de hotărâre şi care se comunică contribuabilului direct sub semnătura (la ghişeu) sau prin trimitere poştală cu confirmare de primire potrivit dispozițiilor art. 47 din legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, In vederea identificări sumelor de plată, vă recomandăm să vă adresaţi Serviciului de Impozite și Taxe Locale, Camera 1 sau Camera 2 din cadrul Primăriei Municipiului Râmnicu Sărat.
Cererile şi notificările contribuabililor care doresc să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare principale şi accesorii pot fi depuse la sediul Primăriei Municipiului Râmnicu Sărat, din strada Nicolae Bălcescu, nr. 1, in zilele de luni până joi, în intervalul orar 08:00-16:30 şi vineri in intervalul orar 08:00- 14:00, până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv. in format electronic utilizand http://eservicii-
eprimarie primariermsarat.ro sau pe adresa de e-mail: impozite@primariemsarat.ro.
Pentru informații suplimentare vă punem la dispoziție datele de contact: Primaria Municipiului Râmnicu Sărat, Str. Nicolae Bălcescu nr. 1, Râmnicu Sărat, Jud Buzau, e-mail:
impozite@primariermsarat.ro, Număr telefon: 0238/561946, interior 210-211.
MUNICIPIUL RÂMNICU SĂRAT
Primar,
Cirjan Sorin Valentin