Stadardul ISO 9001 – cel mai important in cadrul unei companii

Punerea pe picioare a unei afaceri nu este o sarcina deloc usoara. Un astfel de proces necesita in primul rand dorinta din partea celor implicati, cei de urmeaza sa detina afacerea precum si abordarea celor mai bune solutii in vederea obtinerii de rezultate cat mai favorabile. Pot fi obtinute diverse fonduri europene dar si alte sisteme de finantare prin care cineva poate avea la dispozitie banii necesari achizitionarii a tot ce este nevoie si totodata, a angajarii personalului necesar.

Ca in fiecare caz, o firma trebuie inregistrata la autoritatile desemnate pentru asta astfel incat sa poata opera in toate conditiile legale si sa dispuna de toate avantajele puse la dispozitie. Acestea sunt doua lucruri diferite pentru ca, avantajele pot exista inca de la inceput insa pot fi obtinute numai prin indeplinirea de anumite conditii.

Totodata, pentru a putea obtine clienti, a face vanzare, a obtine parteneri, colaborator, acces pe o piata cat mai buna si in cele din urma a recupera investitiile si a realiza profit, firma are nevoie si de o buna promovare, ce este realizata si in mediul fizic dar si in cel online de agentii specializate de marketing si publicitate, pe plan local dar si pe arii mai mari, chiar la nivel national. Este pana la urma dorinta si scopul oricarei firme sa se extinda, sa se dezvolte si sa isi imbunatateasca in mod constant produsele si servicile oferite dar si procedele utilizate precum si angajatii, in ceea ce priveste pregatirea si cunostintele acestora in domeniul in care activeaza.

Dedicarea angajatilor la un loc de munca precum si buna executare a sarcinilor de care sunt responsabili conteaza extrem de mult. Un angajat care are la dispozitie un mediu de lucru sigur si modern, echipamente si solutii eficiente si mai ales detine experienta necesare in acel scop, va oferi mereu un randament mai bun. Acest lucru aduce beneficii si pentru firma dar intr-o anumita masura si pentru angajat, prin mariri salariale, prime si alte lucruri pozitive.

Un lucru prin care o firma, fie ea si mica si mai putin cunoscuta, va reusi sa se diferentieze de altele din acelasi domeniu dar si din alte domenii si prin care va castiga foarte multe beneficii este obtinerea unuia sau a mai multor certificari ISO. Acestea reprezinta standarde cu caracter international, impuse de catre Organizatia Internationala de Standardizare, de unde si aceasta abreviere, ce se aplica firmelor si companiilor din orice domeniu de activitate, atat pentru produse cat si pentru servicii. Dintre toate acestea, cea mai cunoscuta serie este 9000 iar cel mai cunoscut si de asemenea, cel mai comun standard este ISO 9001:2015, ce reglementeaza regulile pentru un sistem de management al calitatii.

Printr-un sistem de management al calitatii ne referim la toate masurile pe care le ia o firma pentru a asigura clientilor si/sau partenerilor de afaceri capacitatea de a le oferi produse sau servicii de calitate. Acesta poate fi aplicat in marea majoritate a domeniilor de activitate, private si publice, si ajuta la imbunatatirea in mod vizibil a oricarei firme care il obtine.

In cazul oricarei firme nou create,

In cazul oricarei firme nou create, un plan de dezvoltare a sistemului de management al calitatii ar trebui sa cuprinda o analiza a proceselor care vor duce la indeplinirea scopului iar acolo unde este nevoie, acestea sa fie imbunatatite sau daca este cazul , chiar inlocuinte. Comparativ cu o firma mai veche, una noua are sanse mai mari la a obtine mai usor o certificare ISO 9001 prin simplul fapt ca procesele, echipamenele, sistemele si chiar si angajatii sunt noi, mult mai bune si mai eficiente si astfel si produsele si serviciile obtinute si oferite clientilor sunt automat mai bune.

Am putea spune intr-o anume masura ca standardul ajuta si la promovarea unei firme, actionand in acest fel prin simplul fapt ca este precizat. O firma poate include acest aspect in informatiile fiecarui produs sau serviciu oferit sau in solutiile de promovare adoptate de firmele de specialitate.

Un pas important in obtinerea certificarii ISO, indiferent de tipul acesteia, este auditul intern al firmei, in cadrul caruia se va confirma faptul ca sistemul se aliniaza cerintelor standardului dorit. Este de asemenea elaborat un program prin care standardul sa fie implementat in toate departamentele si sistemele firmei in timp si in mod constant.

Documentatia pentru un sistem de management al calitatii cuprinde detalii precum:

  • structura organizatiei;
  • cine va intregistra informatiile si ce informatii vor fi inregistrate;
  • responsabilitatile angajatilor;
  • liniile de comunicare intre departamentele companiei;
  • actiunile necesare;
  • cum se va pastra continuitatea chiar si dupa schimbarea personalului.

De asemenea, firma va fi nevoita sa defineasca in mod clar cine sunt clientii sai pentru fiecare departament care exista, sa documenteze activitatile din fiecare arie, sa revizuiasca standardul ISO pentru a se asigura ca toate cerintele acestuia au fost indeplinite si totodata, orice zona cu probleme sa fie indentificata iar in fiecare caz, sa se ia masurile necesare pentru corectare.

Pot aparea si erori in procesele de implementare a cerintelor unei certificari insa acestea pot fi identificare rapid si remediate. In acest fel, de va face inca de la inceput o buna implementare a standardelor dorite iar firma va putea activa la capacitate maxima in toate domeniile in care opereaza.

Prin contactarea unei agentii de standardizare buna, certificarea dorita va putea fi obtinuta in timp cat mai scurt si la un pret corect.