Un client agresat de paznicii unui hypermarket din Buzău s-a ales cu degetele fracturate

Imaginile șcante filmate în Buzău, care surprind momentul în care un bărbat este ținut cu genunchii la pământ de doi agenți de pază, stârnesc reacții printre cei implicați. În timp ce conducerea hipermarketului anunță verificări interne, firma de pază consideră că angajații săi au acționat conform fișei postului. Poliția a anunțat mai multe anchete.

Scandalul a început după ce un buzoian în vârstă de 44 de ani a început să îi acuze pe reprezentanții magazinului Lidl din Bariera Ploiești că a fost păcălit la casa de marcat. Unul dintre ei au apăsat butonul de panică pentru a chema echipa de intervenție a firmei de pază.

”Am cumpărat trei produse iar unul avea 30 la sută reducere la raft dar pe bon era prețul întreg. M-am întors la supermarket și am vorbit cu șeful de magazin, i-am spus care e problema, el a zis că e firesc să mai fie neclarități de genul ăsta. I-am spus că nu e frumos ce au făcut. Între timp, a chemat paza”, declară Leonard Predoiu, clientul agresat.

La ieșirea din hipermarket, clientul care tocmai avusese discuția aprinsă cu angajatul magazinului a fost abordat într-o manieră extrem de agresivă de echipa de intervenție a firmei de pază Lex Protect.

”Eu am ieșit de bunăvoie din magazin iar afară m-au luat cei de la pază. Cei doi agenți, unul m-a luat de gât și m-a trântit, iar celălalt de picioare, apoi s-au așezat cu genunchiul pe gât, pe coaste și pe picior. Unul s-a pus cu picioarele pe mână și mi-a provocat o fractură”, spune Leonard Predoiu.

Cei care au fost de față la întreaga scenă i-au acuzat pe agenți de exces de zel și au sărit în ajutorul clientului. Acesta a sunat la 112, iar polițistul sosit la fața locului, culmea, i-a pus cătușele bărbatului care a filmat scena. Oamenii legii au explicat că martorul devenise recalcitrant și refuza cooperarea.

”Nu mi se pare ok ca un agent de pază să-l bruscheze în felul ăla. Să-l iei de picior și să-l pui în cap. Nu mi se pare ok. Mai ales că nu era infrctor, nu omorâse pe nimeni, omul își cerea dreptul, cerea niște explicații vizavi de cumpărăturile pe care le făcuse”, declară Adi Ionașcu, cel care a flmat agresiunea.

Martorul a fost sancționat de polițiști pentru „încălcarea unor norme de conviețuire socială”. În paralel, polițiștii au început o anchetă care vizează hipermarketul Lidl, pornită de la sesizarea clientului, dar și la firma de pază atrasă în scandal.

”În urma apariției în spațiul public a imaginilor, polițiștii s-au sesizat din oficiu și au demarat cercetări sub coordonarea parchetului pentru a se stabili dacă sunt întrunite elementele constitutive ale infracțiunii de purtare abuzivă în ceea ce privește intervenția agenților de pază contractați de hipermarket”, spune Ane Mari Vrapciu, de la IPJ Buzău.

Firma de pază a transmis presei că cei doi agenți au acționat corect. ”Referitor la incidentul semnalat, echipajele noastre de intervenție au acționat conform fișei postului, deoarece persoana recalcitrantă refuza să părăsească locația”, declară Roxana Pavelescu, de la firma Lex Protect.

Și conducerea rețelei de hipermarketuri Lidl a avut o reacție după apariția imaginilor care surprind acțiunea agresivă a agenților de pază.

”Regretăm situația creată la magazinul nostru din Buzău, de pe str. Eroilor, Nr. 3, în care au fost implicați agenții de pază, angajați ai unei firme externe care asigură intervențiile rapide pentru magazinul nostru din Buzău. Verificăm atent situația semnalată și, dacă este cazul, vom lua măsurile care se impun”, este punctul de vedere al conducerii Lidl.