În prezent, pentru a se face cunoscute în mediul online şi pentru a atrage un număr cât mai mare de clienţi, sporind vizibilitatea şi credibilitatea în rândul acestora, majoritatea afacerilor aleg SEO în detrimentul metodelor tradiţionale de promovare. Lucru deloc surprinzător de altfel, dacă aducem în discuţie nenumăratele beneficii pe care optimizarea pentru motoarele de căutare le poate asigura unui business prezent online.
Prin urmare, în cazul în care şi tu eşti dispus să investeşti în această metodă de promovare pentru a asigura succesul afacerii tale online pe termen lung, este foarte important să înţelegi pe deplin şi să fii cât mai familiarizat cu toate aspectele ce ţin de acest proces complex. În acest sens, pentru a-ţi oferi o mână de ajutor, astăzi ne-am propus să îţi prezentăm ce presupune un conţinut SEO bine optimizat şi care sunt tacticile pe care este bine să le eviţi în crearea strategiei de content marketing adaptată nevoilor business-ului tău, astfel încât rezultatele să fie cele scontate, iar motoarele de căutare să-ţi prioritizeze conţinutul de fiecare dată.
Ce înţelegem prin conţinutul SEO?
Prin continut pentru SEO înţelegem orice tip de conţinut creat şi optimizat cu scopul de a promova o afacere în mediul online şi de a atrage pe site trafic semnificativ şi de calitate. Acoperind o arie atât de largă, conţinutul rămâne de departe cea mai importantă parte a tot ceea ce înseamnă SEO, întrucât are un impact decisiv în poziţionarea unui site în clasamentul celor mai populare motoare de căutare.
Desigur, pentru a genera rezultatele dorite, conţinutul unui site trebuie să îndeplinească o serie de criterii de bază precum: să fie de calitate, să fie organizat într-o manieră logică, simplă, clară şi uşor de parcurs, să includă cuvinte cheie reprezentative pentru brand, să fie relevant pentru cititori şi să aducă plus valoare acestora, fiind întotdeauna orientat către nevoile, dorinţele, aşteptările şi intenţiile lor, să urmărească atingerea obiectivelor SEO şi, nu în ultimul rând, să respecte regulile impuse de motorul de căutare Google.
Cum alegem topicul potrivit?
Un conţinut SEO bine optimizat presupune, printre altele, şi alegerea unui topic potrivit, adică a unei tematici în jurul căreia să fie creat content-ul dorit. Cum poţi alege topicul relevant pentru business-ul tău? Este simplu. Realizând o cercetare amănunţită a topicurilor ce ar putea fi cât mai reprezentative şi conexe pentru afacerea ta, dar şi a celor abordate în mod uzual de către competitorii din aceeaşi nişă în care activezi, identificându-le astfel pe cele populare, care înregistrează un volum mai mare de căutări şi integrându-le ulterior în conţinutul articolelor SEO.
Ce conţine o strategie de content?
Orice strategie de content puternică, eficientă şi bine pusă la punct, implică mai multe elemente de bază care lucrează împreună în vederea atingerii obiectivelor de business propuse. Astfel, atunci când îţi doreşti să dezvolţi o strategie de conţinut reuşită din toate punctele de vedere, este foarte important să punctezi şi să iei în considerare următoarele aspecte: misiunea, viziunea, valorile şi obiectivele afacerii tale, publicul ţintă vizat, scopul conţinutului creat, elementele de diferenţiere, formatele de transpunere a conţinutului creat, canalele de comunicare folosite şi nu numai.
Care sunt tacticile pe care e bine să le eviţi?
Atunci când vorbim de un conţinut SEO bine optimizat, vorbim automat şi de câteva tactici pe care este bine să le eviţi. Fie că acestea nu mai sunt de actualitate, fie că îţi pot aduce penalizări serioase de la motorul de căutare Google. Iată câteva exemple în acest sens:
Conţinut de slabă calitate, inutil, care nu este folositor utilizatorilor. Aşa cum am menţionat deja atunci când am vorbit despre ce înţelegem prin conţinut SEO, calitatea este o condiţie esenţială pe care trebuie să o îndeplinească content-ul pe care îl creezi. Concret, acesta trebuie să aducă plus valoare cititorilor şi să le ofere acestora o experienţă unică.
Conţinut plagiat de pe alte site-uri sau conţinut similar în mai multe pagini cu URL-uri diferite. Conţinutul plagiat sau duplicat se numără de asemenea printre tacticile bine de evitat în redactarea articolelor SEO, întrucât îţi poate scoate site-ul din primele poziţii în rezultatele motoarelor de căutare, generând astfel un impact negativ asupra acestuia care poate avea urmări pe termen lung.
Alegerea cuvintelor cheie fără derularea unei cercetări amănunţite în prealabil. Dacă neglijezi partea de cercetare şi analiză a cuvintelor cheie reprezentative pentru afacerea ta online, va fi extrem de dificil pentru aceasta să ocupe locuri fruntaşe în rezultatele căutării.
Abuzul de cuvinte cheie. Ce este prea mult strică, inclusiv atunci când vine vorba de cantitatea de cuvinte cheie pe care le folosim în strategia de SEO content pe care o construim. Deşi multe site-uri au fost tentate de-a lungul timpului să facă abuz de keywords, din dorinţa de a obţine cele mai bune rezultate, această abordare nu mai funcţionează în prezent, fiind chiar penalizată de motoarele de căutare.
Desigur, acestea sunt doar câteva dintre cele mai comune tactici de evitat în crearea conţinutului SEO adaptat afacerii tale online. Dacă îţi doreşti să afli mai multe informaţii despre acest subiect şi să înveţi într-o manieră cât mai bine structurată cum se face un conţinut SEO bine optimizat, care să îţi aducă cele mai profitabile şi de durată rezultate, te invităm să consulţi ghidul SEO gratuit oferit de Clickbrainiacs.